The Hmmms – Zremixuję się (Lisi Rmx)
20 Mar 2014 | Nu Disco Funk

BLOG

Nie kradnij …

Nie kradnij …

chyba, że jesteś francuzem i w dupie masz dekalog. O co chodzi? Dziś rano napisał do mnie stary znajomy, że znalazł w sieci numer łudząco przypominający mój remiks jaki zrobiłem na konkurs Burn Studio. Jedyna różnica wynikała z faktu, iż dodany został na początku utworu dźwięk zapalania silnika samochodu … że też na to nie wpadłem wcześniej! Wystarczy dodać pierdnięcie na początku Gotye: ‘Somebody That […]

Lisi Tygrysi

8 maja, 2014

Marzy mi się płyta

Marzy mi się płyta

Elektronika, 12 utworów, w kolaboracji z wokalistami, zarówno tymi już mocno lśniącymi jak i tymi jeszcze nie oszlifowanymi. Chciałbym nagrać ją jeszcze w tym roku a to nie jest łatwe. Każdy track to przynajmniej tydzień pracy, a często nawet miesiąc i więcej bo lubię mieć wszystko dopieszczone. Numer musi też swoje „odleżeć” nim uznam, że jest skończony. Równolegle pojawiają się prośby o remiksy i mimo, […]

Lisi Tygrysi

29 kwietnia, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – TECHNIKI REJESTRACJI – Wokal (cz.15)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – TECHNIKI REJESTRACJI – Wokal (cz.15)

Kolejną ważna kwestią jest sposób nagrywania głosu ludzkiego, czyli wokalu. Nieumiejętne ustawienie wokalisty i mikrofonu może spowodować, że zarejestrowana ścieżka będzie za cicha lub za głośna, zbyt wiele będzie w niej szumów, głosek wybuchowych (do tej grupy, zwanej też głoskami plozywnymi, zalicza się „b”, „p”, „d”, „t”) i innych niepożądanych zniekształceń. Aby uzyskać zadawalający efekt końcowy, należy przestrzegać kilku zaleceń. Pierwszym z nich jest ...

Lisi Tygrysi

29 kwietnia, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – TECHNIKI REJESTRACJI – Instrumenty perkusyjne (cz.14)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – TECHNIKI REJESTRACJI – Instrumenty perkusyjne (cz.14)

Złożoność instrumentów perkusyjnych (kotły, bębny, talerze, czynele itp.) sprawia iż w tym przypadku warto zastosować technikę wielomikrofonową. Dodatkowo mikrofony te muszą się charakteryzować dużą selektywnością zbierania dźwięku (by nie wystąpiły niepożądane przesłuchy) oraz możliwością równego przenoszenia pasma akustycznego przy dużych skokach ciśnienia powietrza. Przy takich ograniczeniach doskonale sprawdzają się mikrofony dynamiczne o super czy nawet ...

Lisi Tygrysi

18 kwietnia, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – TECHNIKI REJESTRACJI – Instrumenty Elektryczne (cz.13)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – TECHNIKI REJESTRACJI – Instrumenty Elektryczne (cz.13)

W przypadku instrumentów elektrycznych nagłaśnianych za pomocą wzmacniacza i zestawu głośnikowego ten ostatni należy traktować jako właściwy „instrument” wymagający omikrofonowania [20]. Każdy zestaw głośnikowy (mikrofon również) ma swoją specyficzną charakterystykę częstotliwościową czyli inaczej mówiąc sposób, w jaki są przetwarzane przez przetwornik poszczególne części pasma akustycznego. Z tego powodu na różnych zestawach głośnikowych ten sam dźwięk może ...

Lisi Tygrysi

9 kwietnia, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – STEREOFONICZNE TECHNIKI MIKROFONOWE (cz.12)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – STEREOFONICZNE TECHNIKI MIKROFONOWE (cz.12)

Niekiedy zachodzi potrzeba dokonania rejestracji nagrania w trybie stereo. Szczególnie przydatne jest to podczas zgrywania chórków lub gdy zachodzi potrzeba oddania przestrzeni, w którym gra dany instrument (kierunków usytuowania źródeł dźwięku). Ponieważ wrażenie przestrzenności u słuchacza powstaje dzięki różnicom głośności między wrażeniem z lewego i prawego ucha, różnicom czasu (fazy) dotarcia fal dźwiękowych oraz różnicom odpowiedzi impulsowej, należy ...

Lisi Tygrysi

31 marca, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – PODSTAWOWE PARAMETRY MIKROFONÓW (cz.11)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – PODSTAWOWE PARAMETRY MIKROFONÓW (cz.11)

Każdy z mikrofonów odznacza się czułością, określającą wielkość wytwarzanego przez niego napięcia przy określonym poziomie natężenia dźwięku. Napięcia wytwarzane przez mikrofon są niewielkie i dlatego zachodzi potrzeba używania specjalnych przedwzmacniaczy które są w stanie wzmocnić sygnał nawet o sześćdziesiąt decybeli. Można je spotkać bezpośrednio w mikserze lub w postaci osobnych elementów – mogą zawierać w sobie dodatkowo bezpośrednie wyjście cyfrowe w ...

Lisi Tygrysi

24 marca, 2014

The Hmmms – Zremixuje się (Lisi Remix)

The Hmmms – Zremixuje się (Lisi Remix)

Marcin Żyski wespół z Dominikiem Gawrońskim nagrali nowy numer pod wspólnym szyldem The Hmmms – Zremixuje się. Przy okazji dostałem od Marcina paczkę z wokalami, posiedziałem kilka dni i taki oto remiks im zrobiłem. Sprawdźcie także wersję oryginalną!

Lisi Tygrysi

22 marca, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – MIKROFONY (cz.10)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – MIKROFONY (cz.10)

Jednym z podstawowych elementów wyposażenia studia nagraniowego jest mikrofon. Jego podstawowym zadaniem jest konwersja energii akustycznej na energię elektryczną. W związku z tym, że rejestrowane środowisko może być bardzo różne, stosuje się kilka typów mikrofonów o różnym rozmiarze, kształcie i charakterystyce membrany. Dobranie odpowiedniego typu umożliwia szybkie i precyzyjne zgranie materiału bez konieczności wykonywania serii powtórek. Istnieje wiele różnego ...

Lisi Tygrysi

15 marca, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – MONITORY ODSŁUCHOWE (cz.9)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – MONITORY ODSŁUCHOWE (cz.9)

Najczęściej wykorzystywanym odsłuchem w niewielkich studiach są monitory bliskiego pola. Z przyczyn czysto ekonomicznych, bądź też z powodu małych gabarytów reżyserki, nie pozwalających na zainstalowanie dużych zestawów głośnikowych, są one zazwyczaj jedynym źródłem wiedzy o brzmieniu materiału muzycznego. Warto zastanowić się w jaki sposób zamontować odsłuch, by wydobyć z niego optymalny dźwięk, gdyż od tego zależy ostateczne brzmienie utworu. Dlatego też warto ...

Lisi Tygrysi

10 marca, 2014

LISI TYGRYSI