The Hmmms – Zremixuję się (Lisi Rmx)
20 Mar 2014 | Nu Disco Funk

BLOG

Produkcja i mastering utworu muzycznego – AKUSTYCZNA ADAPTACJA POMIESZCZENIA ODSŁUCHOWEGO (cz.8)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – AKUSTYCZNA ADAPTACJA POMIESZCZENIA ODSŁUCHOWEGO (cz.8)

Istotnym czynnikiem wpływającym na jakość nagrania jest miejsce jego przeprowadzenia. Dobra akustyka to coś więcej niż wyrównane przenoszenie częstotliwości. Cel ostateczny zawsze jest taki sam: stworzyć neutralne, wierne środowisko odsłuchu, które pozwoli na produkcje miksów brzmiących stosunkowo dobrze (jeśli nie znakomicie) na każdym zestawie, w każdym pomieszczeniu, w dowolnym miejscu [14]. Warto zatem szczegółowo zanalizować pomieszczenie, w którym dokonuje się ...

Lisi Tygrysi

5 marca, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – SZUMY (cz.7)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – SZUMY (cz.7)

Szumy to dźwięk o widmie ciągłym i przypadkowym charakterze. Szum złożony jest z wielu składowych częstotliwości o różnych amplitudach ciśnienia lub energii akustycznej. W dziedzinie cyfrowej szum jest generowany przez elementy elektroniczne użyte w procesie produkcji układu przetwarzającego dźwięk, na przykład przez rezystor, traktowany jako połączenie szeregowe opornika bezszumnego R i źródła napięcia szumów. Różnica sygnału użytecznego (S) a poziomem szumów (N) ...

Lisi Tygrysi

2 marca, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – ZNIEKSZTAŁCENIA (cz.6)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – ZNIEKSZTAŁCENIA (cz.6)

Zniekształcenia i zakłócenia dźwięku mogą powstać na każdym etapie pracy przy realizacji nagrania, począwszy od zamiany dźwięku na sygnał foniczny poprzez jego transmisję a kończąc na odtwarzaniu (czyli zamianie z powrotem sygnału fonicznego na falę dźwiękową). Sygnałem fonicznym nazywa się przebieg elektryczny odpowiadający sygnałowi akustycznemu występującym pod postacią przebiegu analogowego lub cyfrowego [9]. Wszystkie zniekształcenia i zakłócenia dźwięku dzieli ...

Lisi Tygrysi

25 lutego, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – PODSTAWOWE PARAMETRY DŹWIĘKU (cz.5)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – PODSTAWOWE PARAMETRY DŹWIĘKU (cz.5)

Najważniejszą cechą fizyczną dźwięku jest jego częstotliwość charakteryzująca dźwięki okresowe, np. falę sinusoidalną. Określa liczbę cykli zjawiska okresowego występujących w jednostce czasu. W układzie SI jednostką częstotliwości jest herc (Hz). Częstotliwość 1 herca odpowiada występowaniu jednego zdarzenia (cyklu) w ciągu 1 sekundy [31]. Taką falę przyjęto nazywać tonem. Tony są podstawowym składnikiem dźwięku. Większość dźwięków złożonych składa ...

Lisi Tygrysi

24 lutego, 2014

Lisi w kluboweKRK

Lisi w kluboweKRK

Na potrzeby audycji KluboweKRK nagrałem seta. Muzyka mroczna, głęboka i motoryczna której źródło leży w osobistych przeżyciach ostatnich tygodni. Raczej do kontemplacji niż zabawy choć zapewne znajdą się i tacy, co i by powyciskali trochę na parkiecie 😉

Lisi Tygrysi

18 lutego, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – PODSTAWOWE INFORMACJE O DŹWIĘKU (cz.4)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – PODSTAWOWE INFORMACJE O DŹWIĘKU (cz.4)

Dźwięk jest zaburzeniem falowym sprężystego środowiska, jakim najczęściej jest powietrze, a także ciecz czy ciało stałe. Objawia się drganiami cząstek środowiska i wytwarza wrażenie słuchowe u człowieka o normalnym słuchu. Dźwiękiem nazywa się również samo wrażenie słuchowe wytworzone drganiami akustycznymi [9]. Drgania te, ze względu na swój falowy charakter, nazywane są falą akustyczną. Rysunek 3 ukazuje sposób tworzenia się takiej fali. Podstawowym warunkiem ...

Lisi Tygrysi

17 lutego, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – ROLA MÓZGU (cz.3)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – ROLA MÓZGU (cz.3)

Ogromną rolę w procesie słyszenia odgrywa mózg. Dzięki mózgowi człowiek jest w stanie usłyszeć i sklasyfikować około 400 000 różnych dźwięków. Poza oczywistymi możliwościami, mózg ma też ciekawe zdolności psychoakustyczne. Jedną z nich jest efekt tworzenia tzw. brakującej częstotliwości podstawowej, wykorzystywany w trakcie kompresji mp3. Dla przykładu, gdyby do uszu dotarły jednocześnie tony o częstotliwości 200, 300, 400, 500, 600 Hz, człowiek usłyszałby także ton ...

Lisi Tygrysi

17 lutego, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – JAK SŁYSZYMY (cz.2)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – JAK SŁYSZYMY (cz.2)

Słyszenie polega na odbiorze bodźców akustycznych (słuchowych) z otaczającej rzeczywistości oraz przekazaniu ich do odpowiedniej partii komórek nerwowych w płacie skroniowym kory mózgowej, zwanym ośrodkiem słuchowym. W ośrodku słuchowym kory mózgowej powstają wrażenia słuchowe. Bodźce akustyczne, zwane dźwiękami, tworzone są przez fale powietrza wywołane przez obiekty drgające. Receptory słuchowe znajdujące się w wewnętrznej części ucha reagują na te bodźce, w wyniku ...

Lisi Tygrysi

17 lutego, 2014

Produkcja i mastering utworu muzycznego – WSTĘP (cz.1)

Produkcja i mastering utworu muzycznego – WSTĘP (cz.1)

W 2007 roku napisałem a później obroniłem pracę inżynierską pod kierunkiem Dr Alicji Wieczorkowskiej o tytule „Produkcja i mastering utworu muzycznego”. Minęło 7 lat i to chyba odpowiedni czas aby podzielić się z Wami moją pracą. Produkcja utworów muzycznych o profesjonalnym brzmieniu jest niezwykle trudnym zadaniem, gdyż wymaga także posiadania wiedzy z zakresu pojęć nie związanych bezpośrednio z komponowaniem muzyki. Jednakże bez ich znajomości trudno osiągnąć ...

Lisi Tygrysi

17 lutego, 2014

Nowa strona, nowe pomysły

Nowa strona, nowe pomysły

Stało się, po pięciu latach przyszedł czas na zmiany. Zacząłem od mojej strony. W sumie to całkiem przyzwoity czas – 5 lat, a wciąż cieszy oko. Niestety, projektowana i dostosowana była do rozdzielczości 1024×768 i jak ostatnio wyświetliłem ją u znajomego co ma nowego super hiper maca z TAAAKIM monitorem, to strona zajmowała jakieś 25% powierzchni matrycy w centralnej jego części. „Oj, biednie” – pomyślałem […]

Lisi Tygrysi

5 lutego, 2014

LISI TYGRYSI